dubna 12, 2022

Pařížská, Na Příkopě nebo třeba Vodičkova. To všechno jsou hlavní nákupní ulice, které lákají zákazníky i značky. Přečtěte si, proč si otevřít obchod právě tady.


Vedlejší ulička, nebo rušná prestižní třída plná světových značek? Obě lokality mají něco do sebe. Především hlavní nákupní třídy jsou v České republice velmi oblíbené. Přinášíme tři důvody, proč tomu tak je. 

Máte víc pozornosti

Nákupní ulice již ze své podstaty skýtají více prostoru a autonomie pro prezentaci značky. Ve srovnání s běžným obchodním centrem nejste svázaní tolik vnitřními standardy a pravidly, a to jak z pohledu vizuální stránky např. řešení výloh, tak různých provozních omezení, jako je otvírací doba atp. Vaše značka může tedy více vyniknout. Svou image můžete začít tvořit již takříkajíc na fasádě, pakliže se nejedená o památkáři regulovanou oblast.
shutterstock_38899480
(Zdroj: Shutterstock)

Češi nákupní třídy milují

Co se týče nákupních ulic, Česká republika má velmi zavedou maloobchodní tradici přímo na ulicích. “Oproti některým sousedním zemím zde máme plnohodnotné luxusní třídy, jako je Pařížská ulice, která patří mezi dvacítku nejdražších ulic světa a zákazník zde vidí paletu nejprestižnějších mezinárodních značek. V důsledku pandemie Covid-19 a s ní spojenými restriktivními opatřeními, museli i obchodníci na standardních nákupních ulicích pozměnit své obchodní strategie a začít cílit více na lokální klientelu“ vysvětluje Jan Janáček, Head of Advisory & Transaction Services – Retail. 
shutterstock_1024229302
(Zdroj: Shutterstock)

Turisti můžou pomoci

Zejména Praha láká jak zahraniční, tak domácí turisty. V důsledku zmiňované pandemie COVID-19 došlo k výraznému propadu turismu v metropoli, ale naštěstí svítá na lepší ča sy a během posledního kvartálu 2021 navštívilo Prahu 1 milion turistů podle portálu Prague City Tourism.

A právě zahraniční návštěvníci představují významnou kupní sílu – jak uvádí společnost Global Blue, průměrný Číňan například ročně nechá v českých obchodech kolem 17 tisíc korun. 
shutterstock_58191259
(Zdroj: Shutterstock)

Vhodnost lokality byste vždy měli posuzovat individuálně, dle charakteru vašeho konceptu, cílového zákazníka atp. Pokud potřebujete radu na míru, napište nám.