listopadu 29, 2021
Téměř 50% zaměstnanců napříč střední a jižní Evropou preferuje kombinaci práce z domova s prací v kanceláři. To je jedno z klíčových zjištění z našeho průzkumu Work from Home. K podobným zjištěním jsme došli i v rámci CBRE, když jsme na začátku roku 2020 řešili, zda zůstat v současných prostorech nebo se přestěhovat do nových kanceláří. Z odpovědí našich zaměstnanců už tehdy bylo jasné, že nové kanceláře budou muset reflektovat tzv. hybridní model práce. Po důkladné analýze vyhrálo setrvání a díky rekonstrukci kanceláří jsme vytvořili nová místa k práci, a to coworking, který je vhodný pro potkávání se s kolegy a tzv. knihovnu, která je určená pro soustředěnou práci
Omezení, která byla součástí pandemie COVID-19, urychlila nástup nových trendů v kancelářském prostředí. Hybridní model práce, kombinující to nejlepší z práce v kanceláři i doma, je v souladu s politikou CBRE „Freedom of Choice“. Tato politika dává zaměstnancům flexibilitu při výběru místa v rámci kanceláře a současně nezávislost při práci z domova.
Již zmíněné sdílení pracovních míst není pro naše zaměstnance žádnou novinkou. Při navrhování nových kanceláří se proto naši specialisté zaměřili na různorodost pracovního prostředí, technickou připravenost na hybridní spolupráci a v neposlední řadě na udržitelnost. Sami na sobě jsme si tak vyzkoušeli, když spolu v krásné synergii spolupracují naši experti na strategii pracovního prostředí, interiérový design, udržitelnost nebo projektový management. A jak to dopadlo?
Nedostatek prostor pro klidnou a soustředěnou práci. To byl nejčastější problém našich zaměstnanců, který odhalil náš interní průzkum. Uzavřené kanceláře určené pro klidnou a nerušenou práci se začaly používat spíše pro online meetingy a kolegům, kteří se potřebovali v klidu soustředit, ubývala místa, kde mohli nerušeně pracovat.

(Foto: Library)
V případě častější práce z domova se vytrácí sociální kontakty s kolegy, přicházíme tím o společnou interakci, která může vést například k novým nápadům a mezi týmovým spolupracím. V CBRE si zakládáme na spolupráci napříč týmy a tato překážka musela být překonána. A tak vznikl coworking, protiklad knihovny.
Otevřená zóna, plná designového nábytku, moderních technologií a dalších vychytávek s pohodlnými křesly, kde si kolegové mohou vyměnit aktuální postřehy, uspořádat interní meeting, který nemusí být za zavřenými dveřmi, nebo zde může proběhnout neformální schůzka s klientem.

(Foto: Coworking)
Chtěli byste se dozvědět více o hybridním modelu práce nebo potřebujete pomoct s úpravou vašich kanceláří? Neváhejte se obrátit na našeho kolegu Filipa Mušku, který se s vámi zamyslí nad příležitostmi, které vaše kanceláře nabízí a poradí s jejich optimálním nastavením.
Flexibilita v práci a rozhodování je klíčová
Omezení, která byla součástí pandemie COVID-19, urychlila nástup nových trendů v kancelářském prostředí. Hybridní model práce, kombinující to nejlepší z práce v kanceláři i doma, je v souladu s politikou CBRE „Freedom of Choice“. Tato politika dává zaměstnancům flexibilitu při výběru místa v rámci kanceláře a současně nezávislost při práci z domova.
Již zmíněné sdílení pracovních míst není pro naše zaměstnance žádnou novinkou. Při navrhování nových kanceláří se proto naši specialisté zaměřili na různorodost pracovního prostředí, technickou připravenost na hybridní spolupráci a v neposlední řadě na udržitelnost. Sami na sobě jsme si tak vyzkoušeli, když spolu v krásné synergii spolupracují naši experti na strategii pracovního prostředí, interiérový design, udržitelnost nebo projektový management. A jak to dopadlo?
Lék na nedostatek klidu na soustředěnou práci? Uzavřená knihovna
Nedostatek prostor pro klidnou a soustředěnou práci. To byl nejčastější problém našich zaměstnanců, který odhalil náš interní průzkum. Uzavřené kanceláře určené pro klidnou a nerušenou práci se začaly používat spíše pro online meetingy a kolegům, kteří se potřebovali v klidu soustředit, ubývala místa, kde mohli nerušeně pracovat.
"Při navrhování nové strategie pracovního prostředí pro naše kolegy jsme dlouho s týmem řešili, jak pomoci těm, kteří upřednostňují klid před rušnějším otevřeným prostorem. Rozhodli jsme se vyčlenit část prostor pro tzv. knihovnu, která má stejná pravidla jako ostatní knihovny. Důraz je na klid, aby se zaměstnanci mohli maximálně soustředit a pro telefonáty využívali telefonní budky, z nichž jedna je vhodná i pro dvě osoby,"
Knihovna nebo také Library, jak prostor nazýváme, byla navržena v souladu s nejnovějšími trendy. V prostoru se propojuje moderní design, flexibilita, ale také řada inovativních technologií a postupů. Zaměstnanci si mohou své místo rezervovat prostřednictvím aplikace, ve které vidí nejen dostupnost míst, ale díky senzorům také teplotu, vlhkost vzduchu nebo množství CO2 na daném místě. Místnost je koncipovaná také jako zasedací místnost pro velké schůzky s klienty nebo workshopy pro zaměstnance. Proto zde nechybí kamery, které zabírají celou místnost a stejně tak mikrofony, které zachytí vše, co se na daném meetingu probírá.

(Foto: Library)
Nedostatek interakce v coworkingu nehrozí
V případě častější práce z domova se vytrácí sociální kontakty s kolegy, přicházíme tím o společnou interakci, která může vést například k novým nápadům a mezi týmovým spolupracím. V CBRE si zakládáme na spolupráci napříč týmy a tato překážka musela být překonána. A tak vznikl coworking, protiklad knihovny.
Otevřená zóna, plná designového nábytku, moderních technologií a dalších vychytávek s pohodlnými křesly, kde si kolegové mohou vyměnit aktuální postřehy, uspořádat interní meeting, který nemusí být za zavřenými dveřmi, nebo zde může proběhnout neformální schůzka s klientem.

(Foto: Coworking)
Chtěli byste se dozvědět více o hybridním modelu práce nebo potřebujete pomoct s úpravou vašich kanceláří? Neváhejte se obrátit na našeho kolegu Filipa Mušku, který se s vámi zamyslí nad příležitostmi, které vaše kanceláře nabízí a poradí s jejich optimálním nastavením.

Filip Muška
Workplace & Change Management Leader